اثرات شگفت انگیز آب در بدن انسان

/ / آب در بدن انسان
اثرات آب در زندگی انسان

اثرات شگفت انگیز آب در بدن انسان:
آب و درخشندگی موها

آب ، دارو است آب يكی از بهترين داروهای طبيعی است كه به راه های مختلفی به سلامت بدن كمک میكند. گذشته از روش های آب درمانی يا استفاده از آب های معدنی گرم و جوشان برای بهبود سلامت بدن، آب سرد نيز دارای خواص زيادی است كه به راه های مختلفی به بدن ياری می رساند.

آب سرد و موهای درخشان افرادی كه به مراقبت از مو علاقه مند هستند، اين را می دانند كه آبكشی مو با آب سرد موجب درخشان تر شدن مو می شود. به همين دليل است كه آرايشگران از آب سرد و باد سرد سشوار استفاده می كنند، چرا كه اين كار به محكم كردن مو كمک می كند و با نرم كردن مو، آن را براق و درخشان م یكنند.

آب سرد و سوختگی

اگر دست يا نقطه ديگری از بدنتان را سوزانديد، به جای اينكه به سراغ جعبه كمک هایا وليه برويد، ناحيه سوخته شده را در آب سرد فرو كنيد.

آب سرد و کاهش وزن

كالری 70 افرادی كه هر روز از آب سرد استفاده م یكنند، می توانند حدود اضافی را در يک روز بسوزانند.

آب سرد و از بین بردن استرس

بر اساس تحقيقات متخصصان در هنگام بروز ناراحتی عصبی يا افزايش انرژی منفی بايد دوش بگيريد و صورت تان را با آب سرد بشوييد. آب سرد به تنظيم كردن دمای بدن كمک می كند و ضربان بالای قلب را آرام می كند و همچنين تشويش و اضطراب را به موقع كاهش می دهد.

آب سرد، جریان خون و ترمیم ماهیچه هاهنگامی كه به حمام می رويد و بعد از مدتی آب گرم را جايگزين آب سرد م یكنيد، اين كار موجب بهبود جريان خون در بدن شما می شود.

در زمانی كه خون با سرعت به سطح زيرين پوست برای محافظت از اندام ها به حركت در می آيد، آب سرد موجب حركت دادن خون به سمت اندام ها برای گرم نگه داشتن آنها می شود.

حمام يخ

در آب سرد همچنين رازهايی وجود دارد كه به آن دليل بسياری از ورزشكاران حرفه ای و جسور، بدنشان را در حمام يخ قرار می دهند. اين كار موجب كمک كردن به ترميم و احيای انرژی دوباره ماهيچه ها با كاهش التهاب و تورم می شود.

آب و سلامت پوست

قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‌ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می‌کند.

کاهش عارضه هاي پوستي

نوشيدن آب كافي از ايجاد عارضه هاي پوستي مانند اگزما، پسوريازيس، خشكي و چين و چروك پوست پيشگيري ميكند.هنگامي كه شما آب كافي به بدن خود نميرسانيد دچار كم آبي در بدن خود ميشويد.

آب و سلامت قلب

با نوشیدن مقدار آب توصیه شده در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشره در نشریه آمریکایی «اپیدمیولوژی»، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از 5 لیوان در روز آب می‌نوشند نسبت به کسانی که کمتر از 2 لیوان در روز آب می‌نوشند، 41 درصد کاهش می‌یابد.

You must be logged in to post a comment.