صنایع پتروشیمی

/ / صنایع

صنعت پتروشيمي از صنايع مادر و اشتغال زا مي باشد كه به عنوان تغذيه كننده ساير بخشهاي صنعت مي تواند به عنوان موتور حركت اقتصاد كشورهاي در حال توسعه نقش اساسي را ايفا نمايد. در حال حاضر توليد كنندگان عمده پتروشيمي آمريكا ، كشورهاي اروپاي و عربستان صعودي مي باشند . مسائل زيست محيطي باعث گرديده كه كشورهاي اروپايي بسياري از كارخانجات توليد محصولات پتروشيمي را به كشورهاي جهان سوم منتقل نموده و يا ديگر برنامه اي براي افزايش ظرفيت نداشته باشند. در نتيجه انتظار مي رود در آينده كشورهاي نظير عربستان ، ونزوئلا ، ايران و كشورهاي خاورميانه توليد كننده عمده مواد پتروشيمي باشند.

ایران در حال حاضر با تولید نزدیک به 2.4 درصد از کل تولیدات پتروشیمی جهان در رتبه ی 44 دنیا قرار دارد و اين درحاليست که بيش از10درصد ذخاير قطعي نفت جهان را در اختيار دارد. وجود این ظرفیت بلقوه در کنار گشایش درهای اقتصاد آزاد در پساتحریم، موجب تقویت عطش توسعه در این بخش گردیده است. اما محدویت منابع آب، کاهش نزولات جوی و افت سطح آبخوان موجب شده است منابع آبی پس منابع مالی، مهمترین عامل محدود کننده ی این صنعت باشد.

در این راستا شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش با نزدیک به یک دهه حضور پر افتخار در صنعت آب ایران، افتخار دارد تا خدمات گسترده ای را در بخش صنایع پتروشیمی کشور ارائه دهد. این خدمات شامل موارد زیر می باشد.

1- تصفیه انواع فاضلاب های صنایع پتروشیمی،
2- تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی

3- نمک زدائی توسط پیشرفته ترین فرآیندهای آب شیرین کن.

4- تولید آب صنعتی

5- ساخت برج های خنک کننده
6- طراحی و ساخت انواع مخازن
7- خطوط انتقال
8- ایستگاه های پمپاژ و …

برای مشاهده ی رزمه ی شرکت آبسان پالایش، می توانید از بخش اهم پروژه ها بازدید فرمایئد.

 

You must be logged in to post a comment.