×

HOW TO SHOP

1 Login or create new account.
2 Review your order.
3 Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support@website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!
پروژه احداث تصفیه خانه آب صنعتی جهت تولید آب DM پالایشگاه مس خاتون آباد

پروژه احداث تصفیه خانه آب صنعتی جهت تولید آب DM پالایشگاه مس خاتون آباد

شرح پروژه:

 شرکت ملي صنايع مس ايران در راستاي استفاده بهينه از منابع و معادن مس کشور، اقدام به احداث خط توليد مس آندي در منطقه خاتون آباد کرده است. مجتمع مس خاتون اباد در غرب استان کرمان واقع شده که شریان حیاتی صنایع مس ایران می باشد. مکان انتخاب شده با در نظر گرفتن امکانات دسترسي به منابع مواد اوليه، بازار مصرف داخلي و خارجي، راههاي ارتباطي، پروژه هاي راه آهن و دسترسي به منابع انرژي است.

200 هزارتن کاتـد، سالانه بـه روش الکتروریفاینینگ در این مجتمع تولید می شود که در این روش برای ساخت محلول الکترولیت اسید سولفوریک و سولفات مس، شستشوی کاتد، شستشوی آند قراضه و همینطور برای شستشوی سلها و لجن کف آن، به آب بدون یون احتیاج است که EC (هدایت الکتریکی) آن تقریبا صفر باشد. در راستای تامین آب صنعتی (بدون یون) مورد نیاز پروژه مجتمع مس خاتون آباد، سیستم RO-DM توسط شرکت فنی و مهندسی ابسان پالایش راه اندازی شده است.

احداث تصفیه خانه تولید آب دمین مجتمع مس خاتون آباد توسط تیم مجرب آبسان پالایش به شرح ذیل اقدام شده است:

·         طراحی، تامین، ساخت و اجرای واحدهای تصفیه آب چاه و تولید آب دمین شامل فیلترهای شنی،RO system، دیگازور، رزین تبادل یونی و کلیه ملحقات شامل پکیج های دوزینگ و سیستم خنثی سازی

·        بهره برداری از سیستم اسمز معکوس و واحد فیلتراسیون، رزین تبادل یونی

·        طراحی، تامین، ساخت و اجرای سیستم کنترل، تابلو برق ها و تمامی مملزومات برق و ابزاردقیق

·        راه‌اندازي، برگزاری کلاسهای آموزشی و راهبري اوليه

به منظور تامین 31 مترمکعب در ساعت آب دمین، آب تصفیه شده خروجی از سیستم RO وارد یک برج دگازر شده و سپس توسط پمپهای انتقال وارد ستون تبادل یونی Mixed Bed میگردد. آب دمین خروجی از میکسد بد در مخزن ذخیره آب دمین ذخیره خواهد شد تا به مصرف بویلرها برسد. بسترهای رزینی داخل ستونهای میکسد بد دارای ظرفیت محدود هستند و بعد از مدتی اشباع شده و نیاز به احیا دارند. احیای رزینها توسط محلول اسید و سود کاستیک انجام می شود.

اسید و سود کاستیک در مخازن ذخیره اسید و سود ذخیره شده و به مخازن Measuring مربوطه منتقل و از آنجا پس از رقیق سازی توسط آب دمین، جهت احیای رزینها به ستونهای میکسد بد تزریق می شوند.

جریانی از مخزن آب دمین توسط پمپ احیا Regeneration Pump گرفته می شود که این جریان به دو بخش تقسیم شده، یک بخش جریان برای رقیق سازی جریان سود و دیگری رقیق سازی جریان اسید بکار می رود. این دو جریان به طور همزمان وارد میکسد بد شده و رزینها را احیا می نمایند. هنگامیکه یکی ازستونهای میکسد بد درحال احیاست دیگری در سرویس می باشد.

 سیستم تصفیه آب چاه و تولید آب دمین از 3 بخش کلی تشکیل شده است:

.     بخش پیش تصفیه (Pre-treatment)

.     بخش تصفیه (Desalination)

.     بخش تصفیه پیشرفته (Demineralization)

تصفیه خانه آب پالایشگاه مس خاتون آباد، بر اساس آنالیز آب خام ورودی بر اساس کاهش  (EC>1500µS/CM) به (EC<2µS/CM)  طراحی شده است.

آب ورودی به واحد تصفیه آب، آب چاه میباشد. فرآیندهای در نظر گرفته شده برای تولید آب دمین به صورت زیر است:

·        Filtration

·        Reverse Osmosis

·        Degasification

·        Mixed Bed

·        Neutralization & dosing Packages

TOP
Sitemap