×

HOW TO SHOP

1 Login or create new account.
2 Review your order.
3 Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support@website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!
بازیافت پساب صنعتی و بهداشتی جهت استفاده مجدد

بازیافت پساب صنعتی و بهداشتی جهت استفاده مجدد

افزایش روند مصرف آب در جوامع بشری از یک طرف و کاهش منابع آب از طرف دیگر و همچنین لزوم پالایش و تصفیه پسابهای بهداشتی و صنعتی از نقطه نظر زیست محیطی ، تصفیه پسابهای بهداشتی و صنعتی و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده را به یک ضرورت اجتناب ناپذیر بدل کرده است.

تصفیه فاضلاب با در نظر گرفتن نوع ، کمیت و کیفیت پساب تولیدی در جوامع انسانی، واحدهای صنعتی و همچنین هدف از تصفیه پساب و کاربرد پساب تصفیه شده با روشهای مختلف قابل انجام است.

بطور کلی تصفیه پساب می تواند تعدادی از مراحل ذیل را شامل شود:

  • آشغالگیری به منظور جداسازی ذرات معلق درشت و بویژه ذرات درشت غیر قابل ته نشینی از پساب
  • دانه گیری به منظور حذف ذرات سنگین و به ویژه ذراتی که در سیستمهای انتقال ایجاد سایش می کنند
  • چربی گیری به روشهای ثقلی مانند API به منظور جداسازی ذرات روغن و چربی آزاد از پساب
  • چربی گیری به منظور حذف روغن و چربی امولسیون ازپساب با استفاده از انواع سیستمهای فلوتاسیون
  • ته نشینی در سیستمهای مستطیلی و مدور به منظور کاهش بار ذرات معلق و کدورت پساب
  • تصفیه بیولوژیک به منظور حذف آلودگیهای بیولوژیک پساب با روشهای مختلف هوازی و بی هوازی انجام می شود که از جمله روشهای هوازی متداول عبارتند از تصفیه با فرایند لجن فعال، بیورآکتورهای بستر ثابت، (FBBR)، بیورآکتورهای با بستر متحرک (MBBR)، رآکتورهای بیولوژیک غشایی (MBR)

تصفیه هوازی پساب با روشهای فوق الذکر به ویژه در مورد پسابهای بهداشتی و پسابهای صنعتی با BOD  نسبتا پایین روش بسیار مناسب و با راندمان بالا و همچنین اقتصادی میباشد.

روشهای بی هوازی تصفیه پساب که بیشتر متداول هستند عبارتند از لاگونهای بی هوازی و روش UASB که این روشها عمدتا به عنوان پیش تصفیه واحدهای هوازی و به منظور کاهش بار آلودگی پسابهای دارای BOD و  COD بالا استفاده می شود.

در تصفیه خانه های فاضلاب پس از تصفیه بیولوژیک و به منظور جداسازی لجن بیولوژیک سیستمهای ته نشینی در نظر گرفته می شود .

خروجی سیستمهای ته نشینی بر حسب درجه تصفیه مورد نیاز و کاربرد پساب تصفیه شده میتواند وارد مراحل مختلف تصفیه آب (انواع روشهای تصفیه فیزیکی و فیلتراسیون و همچنین روشهای تصفیه شیمیایی) شده و پس از حصول کیفیت مطلوب به منابع پذیرنده در محیط تخلیه می گردد و یا به چرخه آب صنعتی برگشت داده می شود.

بدیهی است در مورد پسابهای صنعتی حسب نوع آلاینده ها ممکن است احداث سیستم های خاص نیز ضروری شود، از جمله برای حذف املاح فلزاتی نظیر آهن و منگنز از فیلترهایی با مدیای مناسب حذف این املاح استفاده می شود و یا برای برخی فلزات سنگین روشهای ترسیب شیمیایی استفاده می شود که با توجه به نوع صنعت و آلودگی پساب این شرکت روش تصفیه مناسب را پیشنهاد می دهد.

خدمات مجموعه آبسان پالایش در این بخش کلیه مراحل طراحی مفهومی و انتخاب روش بهینه تصفیه ، طراحی تفصیلی و ارایه مدارک مهندسی فرایندی ، تهیه نقشه های اجرایی بخش سیویل، تهیه نقشه های مکانیکی ساخت تجهیزات ، تهیه مدارک مهندسی و اجرایی بخشهای برق و ابزتر دقیق ، تهیه مدارک مورد نیاز نصب و راه اندازی واحد، ارایه خدمات نصب و راه اندازی و آموزش و بهره برداری از واحد به صورت EPC را شامل می شود.

TOP
Sitemap