صنایع فولادی

/ / صنایع

 

تولید صنعتی فولاد در كشور ایران، 5 دهه ی پیش با تاسيس كارخانه ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد. امروزه صنايع ‌استراتژيك فراواني مانند مسكن، صنايع دفاعي، اتوموبيل‌سازي، لوازم خانگي و… به‌طور مستقيم و بسياري ديگر از صنايع به شكل غيرمستقيم وابسته به صنعت‌آهن و فولاد است، و توسعه اين صنعت مي‌تواند موتور محركه ديگر صنايع، و موجب استقلال اقتصاد كشور از واردات باشد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، 64 کشور، 98 درصد از مجموع فولاد تولیدی در جهان را تولید می نمایند. 10 کشور نخست در تولید فولاد به ترتیب عبارت اند از: چین 66.7 میلیون تن، ژاپن 9.3، آمریکا 7.2، هند 6.5، روسیه 5.7، کره جنوبی 5.5، آلمان 3.7، اوکراین 3.1، ترکیه 3.0 و برزیل 2.8.
به نوشته این گزارش، کل تولید فولاد جهان برابر با 131.652 میلیون تن تخمین زده شده است و ایران با تولید 1.250میلیون تن فولاد جایگاه شانزدهم را در سطح جهان را به خود اختصاص داده است. با توجه به عدم وجود محدودیت های زیست محیطی، تعداد پرشمار معادن سنگ آهن و وجود ذخائر فراوان انرژی پیش بینی می شود تا کمتر از 2 دهه ی آینده ایران به جمع 10 قدرت فولادی وارد شود. اما رشد این صنعت در کشور ما با 3 عامل محدود کننده روبه رو می باشد؛ اول: منابع مالی، دوم: گندله سازی و سوم: آب

در این راستا شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش با نزدیک به یک دهه حضور پر افتخار در صنعت آب ایران، افتخار دارد تا خدمات گسترده ای را در بخش صنایع فولادی کشور ارائه دهد که این خدمات مشتمل بر موارد زیر می باشد.

1- تصفیه انواع پساب های صنعت فولاد،
2- تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی

3- نمک زدائی توسط پیشرفته ترین فرآیندهای آب شیرین کن.

4- تولید آب صنعتی

5- ساخت برج های خنک کننده
6- طراحی و ساخت انواع مخازن
7- خطوط انتقال
8- ایستگاه های پمپاژ و …

برای مشاهده ی رزمه ی شرکت آبسان پالایش، می توانید از بخش اهم پروژه ها بازدید فرمایئد.

 

You must be logged in to post a comment.