×

HOW TO SHOP

1 Login or create new account.
2 Review your order.
3 Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support@website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!
پروژه احداث تصفیه خانه عظیم آب صنعتی مجتمع معدنی چادرملو

پروژه احداث تصفیه خانه عظیم آب صنعتی مجتمع معدنی چادرملو


شرح پروژه:

مجتمع چادرملو یک مجموعه ی معدنی عظیم در مقیاس جهانی و یکی از بزرگترین قطب های تولید سنگ آهن در ایران است که در قلب کویری فلات ایران در استان یزد قرار دارد

در سالیان اخیر نیاز شدید به آب در کنار بحران خشکسالی باعث شد تا طرح های زیادی برای تامین آب این مجتمع مورد بررسی قرار گیرد. برای تامین آب صنعتی این مجتمع، پس از بررسی گزینه های مختلف، در نهایت پروژه ی نمک زدائی از منابع آب های بسیار شو ر زیرزمینی در شعاع 60 کیلومتری مجتمع پیشنهاد گردید. در این طرح پس از حفر 13 حلقه چاه عمیق واقع در دشت سپیدان، آب با شوری بیش از 30،000 میلیگرم در لیتر (که نزدیک به شوری آبهای دریای عمان می باشد) به ظرفیت 43،500 مترمکعب در روز به وسیله پمپهای شناور، استحصال، پمپاژ و بوسیله خطوط انتقال به محل سایت تصفیه خانه صنعتی منتقل و در مخازن آب خام ذخیره می گردد. بخشی از آب انتقال یافته بوسیله تاسیسات آب شیرین کن دریایی به روش اسمز معکوس SWRO با ظرفیت مجموع 24،000 مترمکعب در شبانه روز تصفیه شده و در مخازن آب شیرین ذخیره می گردد. در مرحله بعد آب تصفیه شده توسط ایستگاههای پمپا ژ با خطوط انتقال از جنس GRP به قطر 500 میلیمتر به طول مجموع 24 کیلومتر به سمت محل ذخیره و مصرف در داخل سایت اصلی کارخانه منتقل می شود. اختلاف ارتفاع تراز تصفیه خانه تا محل مخازن ذخیره حدود 340 متر می باشد.

طراحی، مهندسی، تامین تجهیزات خارجی، اجرا، نصب، راه اندازی و بهره برداری از سیستم های پیش تصفیه، تصفیه تکمیلی، سیستم های تزریق مواد شیمیایی، سیستم های برق فشار متوسطو ضعیف ،ابنیه و مخازن بتنی ذخیره سازی ،سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی، آنالیزرها و ابزاردقیق در این طرح بر اساس آخرین تجربیات و فناوری های روز جهانی توسط متخصصان و مهندسان توانمند شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش طراحی و اجرا گردیده است.

شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش در فاز بعدی برنامه ی توسعه سبز را مبتنی بر شاخص های توسعه ی پایدا ر برای فازهای قبلی ارائه و اجرا نمود. هدف از اجرای این طرح، استفاده ی بهینه از منابع آب موجود و جلوگیری از هدر رفت پساب شور سیستم های نمک زدایی بوده است. در این فاز، تصفیه و بازیافت پساب سیستم های اسمز مکعوس اصلی تامین آب صنعتی با شوری 45،000 میلیگرم در لیتر و کیفیتی نزدیک به شوری آب خلیج فارس به منظور افزایش ریکاوری و تامین نیازهای جدید آب صنعتی خطوط تولید، به روشSWRO  طراحی، اجرا و بهره برداری گردید. از این طریق مجموعا 7000 مترمکعب پساب در شبانه روز به جای تخلیه و دورریز، مجددا به چرخه آب صنعتی مجتمع بازگردانده می شود.

این طرح در حال حاضر یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین طرح های جامع تامین، تصفیه و بازچرخانی پساب صنایع فولادی و معدنی در کشور است

TOP
Sitemap