افتخاری دیگر از آبسان پالایش در زمینه ی بازیافت پسابهای صنعتی : افتتاح تصفیه ‌خانه پتروشیمی تخت جمشید توسط ریاست سازمان محیط زیست

/ / اخبار

در آیینی، تصفیه خانه مجتمع پتروشیمی تخت جمشید در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر بهره برداری شد که بخشی از آب مورد نیاز پتروشیمی تخت جمشید را تامین می کند.
داده های مورد نیاز طراحی با توجه به طرح پتروشیمی تخت جمشید، از سوی شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش و اعتبار 700 میلیارد ریال استحصال شد که برای نخستین بار در کشور اجرا می شود.
این تصفیه خانه 90 مترمکعب در ساعت آب مورد نیاز را تصفیه کرده و پساب های این شرکت را به آب های سطحی هدایت می کند.
مجتمع پتروشیمی تخت جمشید شامل یک واحد تولید الاستومر استایرن بوتا دین رابر ((SBR به روش پلیمریزاسیون امولسیونی سرد به ظرفیت 30 هزار تن در سال به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلر ناتا به ظرفیت 18 هزار تن در سال با تکنولوژی BF GOODRICH می باشد.
خوراک مورد نیاز پتروشیمی تخت جمشید شامل منومر 1و3 بوتا دین و استایرن،از پتروشیمی امیرکبیر از طریق خط لوله و پتروشیمی پارس از طریق تانکر تامین می شود.
مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور صنایع پتروشیمی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی و منصور قمر فرماندار شهرستان ماهشهر در این آیین حضور داشتند.
تعطیل کردن واحد کلرآلکی و کلنگ زنی احداث سیستم تصفیه پساب و واحد RO پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید و نشست با مدیر عامل پتروشیمی و مسئولان HSE از برنامه های سفر رئیس حفاظت محیط زیست کشور به بندر ماهشهر است. ارائه گزارش این دستاورد صنعتی در خبرگزاری های کشور

بازیافت پساب صنایع یکی از کارآمد ترین راهکارهای برون رفت از بحران آب است، در این راستا شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش با تکیه بر توان مهندسی نخبگان ایرانی و روابط گسترده با پیشگامان صنعت آب در جهان توانسته است خدمات گسترده ای را در این زمینه ارائه نماید.

خبرگزاری ها و نشریات ذیل نیز به ارائه ی گذارش از این دستاورد بزرگ شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش در زمینه ی بازیافت پساب های صنعتی پرداختند.

 

You must be logged in to post a comment.