آغاز بزرگترین حرکت زیست محیطی کشور بدست متخصصین شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش همزمان با راه اندازی موفقیت آمیز اولین سیستم سبز تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و غیر متمرکز در شمال کشور

/ / اخبار

 

در این طرح که به طور کامل با مشارکت شرکت های خصوصی، واحدهای تولیدی و سرمایه های مردم نهاد انجام خواهد شد، بخش قابل توجهی از فاضلاب انسانی تولیدی در شمال کشور با آخرین استاندارهای اروپا تصفیه شده و در صورت تحقق کامل طرح، رودخانه های شمال کشور را در یک بازه زمانی 2 ساله پالایش و به حالت طبیعی باز خواهد گرداند.

در حال حاضر روزانه مقادیر قابل توجهی از آلودگی به وسیله ی فاضلاب انسانی تولیدی توسط اجتماعات کوچک و غیر متمرکز مانند ویلاها، واحدهای تولیدی و … وارد پیکره ی زیست بوم سبز شمال کشور می شود. زیست بومی به اندازه ی کشور هلند که در در صورت بهره برداری صحیح تنها از محل تولیدات کشاورزی قادرخواهد بود 2 برابر درآمد نفتی کل کشور را تولید نماید (منبع خبر). فاضلاب تولیدی توسط اجتماعات کوچک به دلیل پراکندگی در محل تولید تقریبا غیر قابل جمع آوری و تصفیه در یک تصفیه خانه ی واحد است. پستی ها و بلندی های مسیر و هزینه بالای مادی و زیست محیطی برای اجرای یک شبکه ی جمع آوری فاضلاب موجب شده، بزرگترین منبع آلوده کننده ی زیست محیطی کشور تا کنون غیرقابل مهار باشد.

در این راستا شرکت فنی مهندسی آبسان پالایش با بررسی تجربیات جهانی در این زمینه و بررسی تعداد پرشماری از فناوری های نوین با شرکت بایوراک از کشور لوکزامبورگ به توافق رسید تا بهینه ترین و سازگار ترین فرآیند تصفیه فاضلاب را برای حل این معضل زیست محیطی ارائه نماید. ویدیوی که در ادامه مشاهده می کنید خلاصه ای از معرفی این فناوری را نشان می دهد.

 

با راه اندازی موفقیت آمیز اولین سیستم سبز تصفیه فاضلاب در شمال کشور هدف تصفیه پایدار فاضلاب اجتماعات کوچک بدون نیاز به انرژی برق محقق شد. سیستم سبز تصفیه فاضلاب که از فناوری مشترک شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش و تکنولوژی نانو ارائه شده توسط شرکت بایوراک لوکزامبورگ بهره می برد قادر است بدون نیاز به نیروی بهره بردار، بدون هیچگونه هزینه ی جاری، بدون آلودگی های سه گانه (صوتی، بصری، هوا)، بدون نیاز به انرژی الکتریکی، بدون نیاز به تعمیرات و نگهداری و با گارانتی 25 ساله فاضلاب اجتماعات کوچک را تصفیه نماید.
ویدیویی که در ادامه مشاهده می کنید کیفیت فاضلاب خروجی از اولین سیستم سبز تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک را در شمال کشور نشان می دهد.

 

گفتنی است سیستم سبز تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک پس از یک سال تلاش مشترک واحد R&D شرکت آبسان پالایش و BIOROCK لوگزامبورگ، نخستین بار با حضور جمع کثیری از صاحب نظران صنعت آب کشور، 20 دی ماه سال 1396 به صنعت آب ایران معرفی شد. ویدیوی ابتدایی شرح مختصری از این رویداد مهم زیست محیطی را ارائه می دهد.

 

You must be logged in to post a comment.