×

HOW TO SHOP

1 Login or create new account.
2 Review your order.
3 Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support@website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!

مجتمع مس خاتون آباد

تامین آب صنعتی (دمین) مورد نیاز پروژه احداث مجتمع مس خاتون آباد شرکت ملي صنايع مس ايران در راستاي استفاده بهينه از منابع و معادن مس کشور، اقدام به احداث خط توليد مس آندي در منطقه خاتون آباد کرده است. مجتمع مس خاتون اباد در غرب استان کرمان واقع شده که شریان حیاتی صنایع مس ایران می باشد. مکان انتخاب شده با در نظر گرفتن امکانات دسترسي به منابع مواد اوليه، بازار مصرف داخلي و خارجي(چین)، راههاي ارتباطي، پروژه هاي راه آهن و دسترسي به منابع انرژي است.هزارتن کاتـد، سالانه بـه روش الکتروریفاینینگ در این مجتمع تولید می شود که در این روش برای ساخت محلول الکترولیت اسید سولفوریک و سولفات مس ، شستشوی کاتد، شستشوی آند قراضه و همینطور برای شستشوی سلها و لجن کف آن، به آب بدون یون احتیاج است که EC (هدایت التریکی) آن تقریبا صفر باشد. در راستای تامین آب صنعتی (بدون یون) مورد نیاز پروژه مجتمع مس خاتون آباد، سیستم RO-DM توسط شرکت فنی و مهندسی ابسان پالایش راه اندازی شده است.دورنمای پروژهاین تصفیه خانه، به فاصله ی 30 کیلومتری شرق شهرستان شهربابک واقع شده است که تمام نیاز مجتمع به آب صنعتی(دمین) برآورده می شود.
داده های مورد نیاز طراحی با توجه به طرح شرکت ملی صنایع مس ایران توسط شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش استحصال گردید.

داده های مورد نیاز طراحی با توجه به طرح شرکت ملی صنایع مس ایران توسط شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش استحصال گردید.

با توجه به نیاز مجتمع مس خاتون آباد به 30 متر مکعب در ساعت آب صنعتی(دمین)، شرکت فنی و مهندسی آبسان پالایش، سیستم تصفیه آب به روشRO-DM را طراحی و راه اندازی کرده است که براساس آنالیز آب خام ورودی و بر مبنای TDS:295ppm می باشد. در نهایت غلظت اﻣﻼح ﻣﺤﻠﻮل به 2 ﻣﯿﻠﯽﮔﺮم در ﻟﯿﺘﺮ بر حسب بی کربنات کاهش می یابد.

سیستم تصفیه آب از 3 بخش کلی تشکیل شده است:

1-پیش تصفیه
پیش تصفیه آب خام ورودی جهت تامین آب مورد نیاز ورودی سیستم RO با کیفیت و ضوابطی که شرکت سازنده ممبران مشخص می نماید طراحی شده است. مراحل پیش تصفیه به صورت زیر است:
سیستم ترزیق کلر
فیلترهای دوال مدیا(شنی-کربنی)
سیستم ترزیق آنتی اسکالانت
فیلترهای کارتریج(5میکرون)

2-تصفیه
تصفیه آب با استفاده از روش اسمز معکوس(RO) انجام می گیرد. غشای سیستم RO همانند مانعی در برابر نمکها، مولکولهای غیر آلی و مولکولهای آلی با جرم مولکولی بیشتر از 100 محلول در آب عمل می کند.

سیستم تصفیه آب اسمز معکوس (RO)

3-تصفیه پیشرفته
این واحد شامل بخش دگازر، ستونهای تبادل یونی، بخش احیای رزین، ذخیره سازی اسید و سود، خنثی سازی می باشد.
آب دﻣﯿﻦ ﺧﺮوﺟﯽ از میکسد بد در ﻣﺨﺰن ذﺧﯿﺮه می شود که به مصرف بویلرها برای جلوگیری از رسوب حرارتی و خوردگی، ساخت محلول الکترولیت، شستشوی محلول الکترولیت، شستشوی کاتد، شستشوی آند قراضه، شستشوی سل ها و لجن کف آن در مجتمع مس خاتون آباد می رسد.

TOP
Sitemap